Tři karlovarské chrámy

25.06.2022

Během svého karlovarského víkendu jsem navštívila tři kostely. Každý naprosto jiný, originální, úchvatný. Na fotkách bohužel nejsou interiéry , nesmí se fotit uvnitř ani jednoho z nich.

Pravoslavný chrám sv. Petra a Pavla - barevný, bílomodrý, zlaté kupole... u nás velmi netradiční, krásný kostel. Dlouho jsem ho chtěla vidět na vlastní oči, stálo to za to. i interiér je jiný,než jsme zvyklí. Barevnější, veselejší možná...?* 

Novogotický kostel sv. Lukáše - taková perla! Je v něm muzeum voskových figurín Wax. Jestli Vás tohle od návštěvy odrazuje, dejte mu šanci. On Vám to vrátí. Ne těmi figurínami. Interiérem. Dřevěné vyřezávané klenby, obří rozeta a tak krásné vitráže, jedny z nej, co jsem kdy viděla... Byla jsem docela naštvaná, proč ten skvost takto využili - a dozvěděla jsem se, že je to proto, aby kostel zachránili, díky tomu jsou finance na jeho udržení a opravu. I ty figuríny mají historii, jsou to jedny z nejstarších voskových figurín na světě, z londýnského muzea Tussaud. Uvidíte např. celou britskou královskou rodinu.

Chrám Máří Magdalény -  nad Vřídelní kolonádou, klasický katolický kostel. 

Vstupné - do Wax muzea 150 Kč, zdarma v rámci Karlovy Vary Card

Tip: určitě nevynechte exkurzi do podzemní krypty kostela Máří Magdaleny, více o ní v článku věnovanému karlovarskému podzemí. 

Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky