Křížový vrch

19.05.2020

Pokud dorazí turista do Adršpachu, většinou se hned od parkoviště nebo železniční zastávky vydá do skalního města. Já mám tentokrát jiný tip. Vydat se po žluté značce přesně na opačnou stranu, nejprve přes louku, pak lesem do kopce. Za chvíli Vás odbočka dovede ke Křížovému vrchu. Na skalách je vytesaná křížová cesta, dovede Vás po schodech a žebřících až nahoru na skalní vyhlídku, která je nádherná. Nahoře na skále je velký kříž, rozhodně tady nepotkáte davy turistů, pravděpodobně tady bude sami. Pozor, nahoře není žádné jištění, tak ať nezahučíte dolů. :-)

Když se dostatečně pokocháte výhledem a sejdete zpátky na hlavní cestu, pokračujte dál. Dostanete se na velkou louku s další zajímavostí - Zdoňovských menhirům. Spousta krásných velkých kamenů s vytesanými symboly, moc pěkné relaxační místo, byla by velká škoda ho minout. 

Na kopci v lese hned za Zdoňovskými menhiry stojí ruiny zbořeného kostela, je vyznačeno na mapě a také je to romantické místo. Upozorňuji ale na to, že k němu nevede žádná značená cesta (popravdě k němu nevede ani žádná viditelná cesta) a prostě musíte hledat a šplhat lesem nahoru s nadějí, že "tam to někde musí být" :-) Pokud se Vám to povede, je to moc hezké "zádumčivé místo", ale osobně jsem se tam moc dlouho nezdržovala. (nedokážu říct, zda to bylo tím, že jsem se tady necítila dobře nebo tím, že jsem se prostě bála, že se ty rozvaliny na mě zřítí :-D)

Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky